– en 360° kampagne der effektivt og involverende formidler kommunerne trivselsindsats overfor forældrene.

Trivsel på Tværs kampagnen, som er udviklet i samarbejde med Cita Ammitzbøll, Viborg Kommune og Anette Christoffersen, Middelfart Kommune, har specifikt fokus på at formidle trivselsindsatsen overfor de 80% forældre hvis børn er i normal trivsel, og derfor ikke nødvendigvis kender til indsatsen.

Trivsel på Tværs kampagnen fortæller specifikt hvordan der arbejdes med TOPI (Tidlig Opsporing og Indsats), og om brugen er farvekoderne rød, gul og grøn.

I filmen møder vi Oliver, Olivia og Omar, deres forældre, lærere, pædagoger m.v. Filmen fortæller Oliver's personlige historie mens der nøgternt redegøres for de vigtigste elementer i trivselsindsatsen.

Hovedfilmen findes på dansk, engelsk, polsk, arabisk og somalisk.

Til kampagnen hører 3 mindre "Trivslingsfilm" – 3 film hvor de tre letgenkendelige logofigurere, "Trivslingerne", indgår. De er beregnet på de sociale medier, og deres rolle er, at drive målgruppen hen til hovedfilmen.

Derudover findes der biograf- og busreklamer samt en større grafisk værktøjskasse med grafiske elementer kommunerne nemt kan bruge i deres dagligdags arbejde med at informere forældre om trivselsindsatsen.

Læs meget mere på trivselpåtværs.dk